jak to sprawdzić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kwas1711
    Classic
    • 2011
    • 1

    jak to sprawdzić?

    Zamieszczone przez kamsz
    a dziala ci test i test ledow z ustawien?
    kamsz kabelek przechodzi test a przy LED wyskakuje błąd.?
  • Octavian2003
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    jak to sprawdzić?

    Witam wszystkich forumowiczów
    Mam pewien problem z moją Octavią 1.9 TDI 110 km i nie za bardzo wiem jak sobie poradzić.
    Pare dni temu wymieniłem w swoim aucie turbosprężarkę na nową (stara już nie domagała bo auto ma przehulane 305 000 km a nic z turbo nie było robione. Był taki problem, że często gęsto samochód wpadał w tryb awaryjny około 3000 obr/min. a po restarcie na jakiś czas wszystko wracało do normy. Po podłączeniu auta do komputera wyskakiwał błąd, że turbina przeładowuje i łopatki kierownicze się zacinają.
    Chciałem się zabrać za czyszczenie u znajomego mechanika ale po zdjęciu turbo okazało się, że po stronie powietrznej na kole kompresji są luzy promieniowe i widoczne wytarcia na kadłubie w miejscu gdzie kreci się wirnik a na samym wirniku widoczne są delikatne zadziory.
    Zdecydowałem się kupić i zamontować nowe turbo.
    I tutaj zaczyna się mój problem bo o ile problem "trybu awaryjnego" zniknął bezpowrotnie to mam wrażenie, że z tym nowym turbo moje autko coś gorzej przyspiesza i silnik jest mniej elastyczny no i na trasie o ile wcześniej dało się moja skodzine rozpędzić do ok. 200 km/h to teraz tak jakby 180 i nic więcej (kiepskie warunki są na drodze przez ten deszcz więc dokładnie nie sprawdzałem). Nie wiem czy to moje subiektywne odczucie czy faktycznie coś jest nie tak.
    Zadzwoniłem do jednego zakładu w Katowicach który zajmuje się tunningiem i facet zaproponował mi badanie parametrów fabrycznych silnika (pomiar momentu obrotowego i mocy na hamowni) a potem w zależności od wyniku i po porównaniu wykresów względem wykresów fabrycznych podłączenie do kompa i pomiar konkretnych parametrów silnika przy jeżdzie na drodze (ciśnienie doładowania itd)
    Powiedzcie mi jak postępować w tej sytuacji? (czy niezbędne są te dwa pomiary?)a może coś innego należy zrobić żeby sprawdzić czy faktycznie auto jest słabsze niż powinno?
    z góry dzięki za pomoc

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      Octavian2003,
      Pomiar na hamowni pokaże czy faktycznie auto osłabło, czy to jedynie Twoje odczucie. Test drogowy powinien pokazać gdzie leży problem, jeżeli coś nie gra.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • Octavian2003
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        Rozumiem, czyli bez pomiaru na hamowni się nie obejdzie...
        A czy może ktoś z forumowiczów zna jakiś godny polecenia zakład w którym mógłbym takie pomiary wykonać?
        Jestem z okolic Tarnowskich Gór więc w grę wchodzą np. Katowice, Zabrze, Bytom, Gliwice, Sosnowiec.. dalej nie chce się "zapuszczać"
        pozdrawiam

        Komentarz

        • Maru 123
          RS
          • 2008
          • 4660

          #5
          Octavian2003, http://www.tdituning.pl/
          1.8T AGU L&K

          2.0TDI BKD ELEGANCE

          TOYOTA LAND CRUISER J95

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Octavian2003, w Gliwicach na Tarnogorskiej masz Elprosys. Maja hamownie MAHA LPS 3000. Tam tez chipuja Compsporty. Moze by sie tak umowic odrazu na diagnostyke + program?

            P.S. Zeby sprawdzic parametry wystarczy, ze podepniesz komputer i zrobisz logi dynamiczne. Nie trzeba odrazu jechac na hamownie.
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • pinoczet81
              Classic
              • 2010
              • 24

              #7
              A kolego w jakim stanie jest intercooler? u mnie był peknięty mechanicznie i w czasie deszczu wchodził tryb awaryjny a z mocą było iepsko. Tydzień temu wymieniłem na nowy i kłopoty się skończyły.

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                jak kierownice były przycięte, to rzeczywiście można mieć wrażenie, że auto inaczej a nawet gorzej jeździ, w BKD na przyciętych na pewno lepiej mi się zbierał na niskich obrotach
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Octavian2003
                  Classic
                  • 2010
                  • 4

                  #9
                  No i jestem już po podłączeniu komputera do samochodu. Mechanik przejechał się samochodem po drodze z podpiętym kompem i wyszło, że ogólnie wszystko jest OK bo turbina osiąga parametry fabryczne (jak się wyraził książkowe) ale jak powiedział "łapie" (czyli osiąga swoje parametry) dopiero od 2200 ob/min a wg niego powinna od około 1700 obr/min

                  Powiedział, że zgodnie z tym co podaje producent przy 3000 obr/min turbosprężarka powinna osiągnąć deklarowane parametry i w moim przypadku tak jest ale jest zwłoka w tym sensie, że dzieje się tak ok. 2200 obr/min a wg niego powinno się tak dziać już od około 1700 obr/min.
                  Druga sprawa jest taka, że wzrosło mi spalanie wcześniej auto paliło ok. 5.5 l/100 km a teraz skoczyło do 6.5 l/100 km (sprawdzane po przejechaniu baku i komputer tez pokazuje wartość 6.5) mechanik stwierdził, że to spowodowane jest faktem, że właśnie turbo pracuje w taki a nie inny sposób (czyli "łapie" dopiero od 2200 obr/min) i dlatego wzrosło spalanie.

                  Tak naprawdę to nie mam aż takiej wiedzy żeby zweryfikować to co mówi ten mechanik. Nie wiem w ogóle co teraz robić bo facet powiedział, że mieści się to wszystko w normie ale szału nie ma i turbo słabe.
                  Pamiętam jak była montowana nowa sprężarka to nowa względem starej miała trochę mniejszą średnice koła kompresji ale to już "musztarda po obiedzie" bo mam zamontowaną nową. Wtedy wydawało mi się to korzystne bo stwierdziłem, że przynajmniej łopatki nie będą się zacierać o korpus w razie czego...
                  Panowie jak sądzicie co można na to poradzić? co robić?

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    Albo delikatna regulacja na sztandze albo wyciac katalizator
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • Octavian2003
                      Classic
                      • 2010
                      • 4

                      #11
                      katalizator już był wycięty przed zmianą turbosprężarki teraz mam wstawioną strumienice...
                      Ten mechanik u którego robiłem te pomiary powiedział, że można by delikatnie wyregulować na sztandze ale jest ryzyko, że będzie dławić auto na wysokich obrotach...

                      Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to faktycznie jest z tą turbiną?
                      Czy faktycznie jest tak jak mówi ten mechanik...

                      [ Dodano: Pią 04 Cze, 10 13:37 ]
                      Panowie proszę o informację czy turbo z poniższym oznaczeniem pasuje do mojego silnika?
                      Mam motor 1.9 TDI 110 KM ASV
                      a turbo ma oznaczenie:
                      GT1748V
                      HGR 038253018C V500
                      713672-5 ICI02383R

                      Jeśli ktoś może mi udzielić odpowiedzi to przesyłam post i proszę o informację.
                      z góry dzięki

                      Komentarz

                      Pracuję...